понеделник, 4 юли 2016 г.

Докато изданията от медийния кръг на ДС фалират - агресивната им посредственост остава устойчива величина

Отново Епицентър не спи - "НПО-ото на русофоба Илиян Василев получава 228 250 долара от "Америка за България"
Забавлявам се - в рамките на няколко седмици две публикации с една и съща тема. Вече казах, че за мен е чест едно от остриетата на ДС и номенклатурата, епитомът на задкулисието, ръководено от Тошев и Велева да забележат нашето усилие. Много пъти съм твърдял, че в ДС имаше и умни хора, но имаше и много посредствени.
Първо, никога не съм бил служител на ДС. Два пъти са се опитвали да ме вербуват и двата пъти съм намирал начин да се измъкна. Разбира се с последствия.
Първият път се измъкнах като на психотеста им казах, че не мога да изпълнявам всякакви заповеди, особено глупави. Да видят протокола. Знаех, че това ще ме спаси, измъкнах се. Но последваха четири години де факто забрана за излизане от страната. Колегите пътуваха редовно, аз четях. Само хора живели в това време знаят колко е било лесно да откажеш. Но намерих начин.
Втория път - "издадох" вербовката от ГЩ-РУ, на моя шеф и вече нямаше начин да ме вземат. Но затова си го върнаха, като ме спряха от възможността да уча и защитя дисертация в Колумбийския университет при осигурена стипендия и издръжка от моите американски домакини - бивш вицеадмирал от Шести Американски флот. Работех по теми, които у нас почти никой не разбираше - Тристранната комисия и глобализацията. А годината беше 1987 година - уж перестройка, но не за всеки. Ако не знаете, тогава изпратиха в чужбина първата партида свои, доверени хора, много от които сега Ви управляват, благодарение на западни дипломи и на чисто минало.
За да компенсирам неслучилата се дисертация в Колумбийския университет /нямате идея как се чувствах няколко дни, с каква надежда живях/, след време, вече като посланик написах книга за Глобализацията и Завръщането на България в Историята, към която имам много претенции, но смея да твърдя, че и десет години след написването си стои много конкурентно на пазара на аналитични трудове, особено английското и издание. Защото и четенето и термините бяха основно на английски.
Накрая реших, че няма да ме оставят на мира и трябва да играя с техните методи и техните оръжия. Тази битка продължава и до ден днешен. Те могат да си мислят и да се опитват да внушават каквото си искат, но винаги съм бил от другата страна на Тошев и Велева и тогава и сега.
Скоро правя юбилей и зная, че ме смятат за "предател" или "изменник", защото им познавам и методите и психологията. Както казах в повечето случаи ставаше и става дума за предимно посредствени хора. Нищо, че имат пари и власт - ако не бяха посредствени щяха да направят така, че България да процъфти - толкова години са на власт, включително в медиите.
Разкарваха ме по МВР за да давам обяснения защо мои приятели емигрират. Разбрах, че има много доноси срещу мен. Но днес никой ни пита за тези "досиета" към МВР службите. Пък и не се интересувам - само зная, че емигриралите ми приятели са ми приятели и до ден днешен.
Но кукловодите успяха в едно - да замажат проблема с ДС, като го етикетират - за да не могат хората да разберат истината. Така вместо разкриването на вътрешните механизми на взаимодействие между партиен и ДС апарат, Вие имате щампи и картончета. Генералите от ДС оркестрираха този тип разкриване на ДС чрез комисията, който бе напълно безопасен за тях. И сега като срещам тролове, които организират анонимни /не смеят да играят открито/ хейтърски кампании след повечето ми публикации, зная че те се финансират пак от същите кръгове. Важните за Кръга хора бяха скрити, още с палежа на партийния дом, след това изчистиха досиетата на ЦК на БКП /това беше най-големия и важен масив, по който можеше да се разберат механизмите на отговорност в страната/, след това Първо и основно на РУМНО. Не твърдя, че всичко е трябвало да бъде поставено на показ, само, че повече от половината досиета бяха скрити. Нямам достоверна информация, просто смятат от тези които се хвалеха едно време какви са, днес колко се оказаха с досиета. Но важните, партийните изобщо ги няма в публичния дебат. За да Ви стане ясно - основните информационните потоци относно случващото се в страната вървяха по линия на партийните комитети, партийните секретари и т.н. Във всяка институция, предприятие, вестник, компания, ако щете футболен отбор имаше паралелна партийна структура, която събираше информация за всеки партиен член, а покрай тях за хората, които работеха и изпращаще информацията "нагоре" - към архивите на РК, на ГК, на ОК, ЦК на БКП. Това беше истинската информационна база данни, които се изпариха.
За да разберете мащаба на манипулацията - в страната имаше близо един милион членове на БКП, а информациите засягата почти всеки втори българин, ако не и всеки българин в различно му качество. Все пак БКП беше властта, а държавата беше дублираща и подкрепяща структура.
Така прекроиха Историята напълно и поколенията нямат представа нито за реалните механизми, нито за реалната същност на властта преди 10 ноември. Затова е възможно и Тодор Живков отново да е кумир за някои, а партията на наследниците да се хвали с миналото си.
Днес знаете, това което трябва да знаете - техните хора са извън обсега на публичния контрол и присъда.
Тъй като няма какво да измислят за мен изсмукват някакви тотални глупости за земеделски лидери от Британия, които уж съм следял. Не могат да покажат нищо писано от мен. Затова показват писано от същите тези служби - едва ли не рожденната ми дата и това, че съм бил член на дружествен комитет в Комсомола е "доказателство". Днешните поколения не знаят какво е Комсомол, за това разчитат, че ще го възприемат като отдел на ДС. Идиотщина, но дори сред 100 души да мине, ако са хейтъри си е ОК.
Единственото вярно е, че ДС действително имаше хора навсякъде, но така и не успяха да вербуват когото и да било. Сетете се защо. А моите приятели в Британия останаха и до ден днешен. Не всички, защото мнозина починаха.
Изобщо запомнете - темата с досиетата има двойно дъно, начинът по който бе разгъната бе изцяло под контрола на генералите от ДС и партийната върхушка - затова тя няма и не може да има пречистваш ефект. Междувременно подмениха ДС с нови неформални мрежи - като се върнах от Москва разбрах, че вече сме имали два масонски ложи /тогава/ с общо над 7 хиляди души. И сега библиотекарите са масони. Познавам западни масони и трябва да Ви кажа, че няма нищо по-чуждо на тези добри по замисъл движения от тяхното родно битие. Сложили са си западни значки, но са си същите - като госпожа Велева.
Що се отнася до сайта Bulgaria Analytica - да си го сложат на букмарк - тепърва започваме. Всичко е открито и прозрачно - проблемът им, че докато всеки може да намери кой и от кого е финансиран в нашия случай и отчет за всяка стотинка, те усвояват средства от неназовани източници, вземат необезпечени кредити от банки, които не връщат, включително по неведоми пътища от чужбина. Когато разкрият всички източници на финансирането си, тогава ще бъдем в сравнима степен на прозрачност, която условно казано да ни постави на еднаква нога на комуникация. А хората да преценят кой от каква позиция пише.
Писах и преди - Епицентър и Блиц разбират този грант според своите ценности и стандарти - като "пари за усвояване". За да ги разочаровам - парите от Фондация отиват за да привлечем млади и неизвестни автори, включително българи от чужбина, за да може да се балансира обществения дебат с повече и по-съдържателни аналитични материали. И досега сме го правили със свои средства, просто сега имаме по-голяма възможност.
Очаквайте следващата статия с работно заглавие - Политическа икономика на русофилството - не съм сигурен, че ще остане това заглавие. Но ще бъде интересно..
Едни мои колеги от западни аналитични центрове с които партнирам ми казаха, че трябва да почерпя за това, че съм попаднал в списъка от 87 европейци, на които им е забранено да влизат в Русия. Признание, което не се получава просто защото някои у нас ме наричат "русофоб". Фобията е вредна, омразата е сляпа. Аз просто разбирам процесите зад кадър и там и тук и затова шефовете от ДС и номенклатурата се мъчат отново като с картончетата да ме етикетират като "фоб" и да ме дискредитират по всякакъв възможен начин.
И миналият път им предлагах - нали имат Институт за анализи към Епицентър - пишете работете и сравнявайте - качеството на работите в сайта Bulgaria Analytica и Вашите. Читателите ще преценят..
А конкретния повод да се нервират е статията ми "Приносът на Запада за "успеха" на прехода - невидимия дух на Ялта".
Да перефразирам Роналд Рейгън - Bulgaria's best days lie ahead, you ain't seen nothing yet - Най-добрите дни на България предстоят, още нищо не сте видели.
.

3 коментара:

  1. Доста по-спокойно ми е да знам, че Америка финансира някого, а не путинова Русия... Само имам една препоръка. Може би, заради обремененото минало, се залита в конспиративно мислене. Не че няма поводи за такова, но трябва винаги да се помни Бръсначът на Окам - Най-простото е най-вероятно...

    ОтговорИзтриване
  2. Илиян е за поста президент, но няма да се навие!

    ОтговорИзтриване